Ja uzņēmums nelielā daudzumā iegādājas preces vai pakalpojumus uzņēmuma vajadzībām, šo naudas izlietojumu pamato ar avansa norēķiniem. Uzskaitei tiek pievienoti izdevumus apliecinoši dokumenti.
Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem skaidrās vai bezskaidrās naudas avanss ir maksājums fiziskajai personai – uzņēmuma darbiniekam, valdes vai padomes loceklim, īpašniekam, dalībniekam vai biedram – uzņēmuma saimniecisko darījumu nodrošināšanai no uzņēmuma kases (skaidrā nauda) vai šīs personas bankas kontā no uzņēmuma bankas konta (bezskaidrā nauda), lai šī persona veiktu vienu vai vairākus maksājumus saskaņā ar doto uzdevumu (piemēram, komandējuma, preču iegādes vai pakalpojumu izmantošanas izdevumu segšanai). Avansa saņēmējs sagatavo avansa pārskatu (avansa norēķinu) par avansā saņemtās naudas izlietojumu, kuru iesniedz grāmatvedībā.
Mēs palīdzēsim sagatavot jūsu uzņēmuma skaidrās vai bezskaidrās naudas avansu izlietojumu un veikt avansa norēķinu uzskaiti. Lai sagatavotu avansa norēķinu uzskaiti, mums būs nepieciešami dokumenti par avansa saņemšanu un izlietojumu.
par nemateriālajiem ieguldījumiem;
par pamatlīdzekļiem;
par krājumiem;
par pakalpojumiem.
kases čeks, ja tas satur visus attaisnojuma dokumentam nepieciešamos rekvizītus un informāciju;
kases čeks, kas uzskatāms par pievienotās vērtības nodokļa rēķinu atbilstoši pievienotās vērtības nodokli regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
kases čeks, kurā nav ietverts preču vai pakalpojumu saņēmēja nosaukums, juridiskā adrese, bet kases čeks izsniegts par darījumu, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa ir mazāka par 29 EUR;
komandējuma vai darba brauciena laikā ārvalstī izsniegti naudas izdevumus apliecinoši dokumenti;
biļete, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pasažieru pārvadāšanu.